måndag 12 mars 2012

Never enough

Bloggar från jobbet igen. Sitter och gömmer mig och vilar fötterna och hela kroppen på en liten pall bakom ett brödställ. Passar på innan pallen kommer försvinna ut till någon slags mini-uteservering. Ett bord, två pallar. Det är vad vi har här. Och då kommer jag få stå hela dagen, om jag inte vill sitta på golvet.

Den ihållande hungern håller i sig, och jag förstår inte varför. Blir lite galen av det. Särskilt med tanke på allt ätbart som finns framför ögonen på mig.
Men om drygt en timme ska jag möta upp gamla klasskompisen Niclas, leta upp en trevligt solig plats och njuta av en skön eftermiddag med saknat sällskap! Knycker med mig två baguetter från cafét som blev kvar efter gårdagen. Så får jag mätta den lilla hungern igen, mumma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar