lördag 3 mars 2012

Snabbspola

Som tre slagna hjältar, utan att ha gjort något hjältedåd. Ungefär så har vi sett ut här i mitt rum genom hela kvällen. Freja kom hit på middag tillsammans med mig och syster, det var vad som hände denna lördagskväll. Och jag som är ledig imorgon. Känns som lite waste of time. Men vad gör man inte för att umgås med lilla systern. Även om hon ligger i sängen med mobilen och jag sitter vid datorn. Otroligt sociala, absolut! Och imorgon åker hon hem till ön igen. Jag vill också dit. Spola fram tiden två månader, ge mig riktig vår och en grönskande Tofta med soliga promenader, ge mig Glassmagasinet, jeansshorts och massa mys. No more stor Peak-jacka och halsduk. No more värmande kaffe inne på caféerna, vi vill ut på uteserveringen och njuta!
Men tiden går fort när man har roligt, har jag hört. Har jag redan bott här i fyra månader är det ju bara en liten del kvar nu, om två månader är jag hemma igen. Sedan får vi se vart livet tar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar