söndag 25 mars 2012

Not in the Mood

Helt. Totalt. Körd.
Jag tackar och bockar för en händelserik helg och bäddar ner mig i sängen när klockan på datorn visar 21:18. Med tre timmars sömn i ryggen från igår och tio timmars arbete känner jag att det är lika bra, innan någon olycka sker.
Helt spontant känner jag även att jag även hade gett ungefär vad som helst för en fotmassage. Vad som helst, där det inte innebär att jag behöver förflytta mig från sängen. Kan inte betala heller, för lönen har inte kommit in en. Men brödbitar kan denne vänlige själ få. Men han/hon/den/det får hämta det själv nere i köket.

Mindre folk i omlopp på Mood idag, vilket jag och Midia var överens om att vi var glada över. Fick ju faktiskt en lunchrast idag, sittandes med en BentoBowl från ichaicha på den lilla bänken utanför butiken, redo att rycka in. Andra fick rycka ut, typ brandkåren. Larmet gick över hela Mood just när jag var och hälsade på våra co-workers nere på Juiceverket. Så där stod jag i fel ände av byggnaden medan Midia var kvar i butiken ensam. Mood utrymdes, larmet tjöt, det blåste snålblåst ute och jag stod med en kall juice när jag nog hade behövt en varm kaffe. Snälla killar där nere som lånar ut sin skinnjacka till en behövande töis minsann. Himla synd att larmet tystnade just då bara..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar