torsdag 29 mars 2012

Pensionärsgympa

Så visar sig solen igen, nästan lagom tills jag och Ella ska packa ihop oss igen och dra ifrån Bredäng. Eller ja, om en halvtimme åtminstone. Så jag, med min skinnjacka och nya fina kofta, hoppas att jag solen stannar och molnen håller sig borta.
Gymmet var tomt när jag anlände, efter en stund kom tre pensionärsgubbar som är så gulliga och peppar varandra! Själv behövde jag inte mycket pepp utan värmde upp tio min på löpbandet och fortsatte med att köra ordentligt för ryggen!
Smala latsdrag, breda latsdrag, rodd (sittandes på pilatesboll), marklyft, bred rodd med stång, kettlebellsvingar, rygglyft i ställning och sedan några liggandes på golvet.
Herregud vad med övningar det blev!
Banan och mjölk på väg till tunnelbanan och god pasta med sås hemma hos Ella som stod på bordet när jag var klar i duschen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar