fredag 23 mars 2012

Vårtrött?

Idag har jag gjort något som inte hör till vanligheterna kanske. Jag lyssnade ordentligt på min kropp (inte bara lite halvt sådär, som jag brukar) och sket i att ta mig till gymmet idag. Huvudet och kroppen har liksom inte velat samarbeta riktigt idag, det har tappats småsaker, jag har fått tänka några gånger extra. Det var lite likadant igår med, men då blev det bättre lagom tills jag slutade och jag hade ändå inget bättre för mig. Idag tog jag helt enkelt några turer fram och tillbaka i olika butiker. Med träningsväskan hängandes över armen. Det gör mig ingenting att göra så nu för tiden. Förr hade jag fått panik. Nu åt jag en stooor bit paj till middag ändå, med massor av gott grönt, rött och orange till (avocado, paprika, morot. Nomnom!). Och jag hade utan problem kunnat äta en bit till utan dåligt samvete. Jag är så grym på att laga mat helt enkelt!


Så, våga lyssna på kroppen. Känn efter. Idag var en sådan dag där jag faktiskt inte hade mått bättre av att gå till gymmet. Även om det ofta bara kan vara ren trötthet eller bara att man är för lat för att ta sig dit så var idag inte en sådan dag. Några turer runt Fridhemsplan, genom Västermalmsgallerian några varv, ut till Farsta centrum för att traska fram och tillbaka där. 20-årspresent, ny dagbok och ett paket kaffe fick följa med mig hem på bussen. Jag orkade inte ens gå. Tog pensionärsbussen hem. 

Vilken film tycker ni jag ska ladda hem och se ikväll? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar