söndag 18 mars 2012

Pour some sugar on me

Får äntligen lägga mig i sängen. Och de senaste veckornas ihållande träning känns ogjord efter dagens konstanta sockerätande. Sylt har nog varit den största källan till socker; på gröten imorse, lingon till pannbiffen, hallon till pannkakorna hos Miriam. Hade ju suttit fint om mamma gjort en vanlig rulltårta med sylt istället för drömvarianten med smörkräm till filat hos farmor med. Att klämma in det till samtliga mål underdagen hade ju varit som ett äkta hattrick (jag vet mycket väl att det är tre mål som krävs för ett hattrick, och kan räkna till att var tre gånger sylt idag, men det är känslan, inte siffran!).
Min mage har inte varit glad på mig idag efter allt vin som hälldes ner i den igår. Huvudet har inte heller varot så muntert. Min kära mor har bokstavligen skrattat åt mitt utseende och beteende idag. Vi ska nog inte gå in mycket närmre på hur det har varit.
Bjuder på en bild från farmors kökssoffa, syrran lika sliten som jag, utan utekväll.

1 kommentar: