torsdag 22 mars 2012

Pump it

Jag sa att jag kände mig som en pensionär imorse va? Jag tar tillbaka det, jag känner mig som en zombie. Något piggare nu dock, men tidigare var det verkligen dead woman walking. Så jag struntade i att walka till gymmet, benen var för stumma helt enkelt. Tog mig till Fridhemsplan i alla fall, men den sista biten fick bli med buss, trots att solen strålade mig rakt i ansikten och det egentligen hade varit ganska underbart att promenera över Västerbron. En annan dag!
Tio lååånga minuter på crosstrainern som uppvärmning. Mina stackars ben och min stackars rumpa. Men stenhårda är de i alla fall, så det är ju inte för inte jag har ont i dem!
Det blev triceps och axlar idag, lite supersetat och vissa blev helt enkelt så att ena armen vilade medan andra armen pumpade.
Triceps: kickbacks (varannan arm), drag i c.c - dips på bänk, tricepspress med stång - med viktplatta på boll.
Axlar: olika varianter av axellyft åt sidan med hantlar (och rotationer), med stång över huvudet, axellyft både på bänk och ståendes - press med hantlar.
Och så lite random övningar för magen på det. Inte superorganiserat pass, men vad gör det när man känner att det tar och man håller koll på tekniken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar