tisdag 6 mars 2012

Energy

Att ha varit på gymmet sex dagar av förra veckans sju fick det att kännas nådigt tomt idag när jag lovade mig själv att inte gå dit. Det är ju som mitt andra hem här uppe nu. Inte bara träning, ögongodis med ju. Och något att fördriva tiden med, när jag nu varit ledig en hel dag. Fram till halv fyra hade jag ju sällskap, men sen kröp det i kroppen. Särskilt med tanke på att jag hela tiden hade träningsväskan packad och slängd över axeln (eftersom jag inte sov där planerat i nättras). Men de där vilodagarna ÄR viktiga, det ska alla veta. Lika viktigt som att äta och sova och duscha efter ett träningspass, faktiskt. Precis som att det är viktigt att äta ordentligt med krubb även på en vilodag. När man, som jag gör nu, tränar så mycket, har ett jobb där man mestadels står upp, traskar omkring lite smått kanske, ja då behöver kroppen energi även på dessa lugna dagar. För jag VÄGRAR att ens komma i närheten av det tillstånd och den storlek jag en gång varit i. Inte en chans. 

PhotoStream vill inte samarbeta. Gammal bild.
Skulle varit en på plocktallriken at Malin's place. Menmen..

Så jag har roat mig med att handla, åka kollektivt och avverka tre avsnitt av Band of Brothers i soffan. Helt okej tisdagskväll på det viset. Tända ljus och filt och allt. Det enda som saknades var någon att gosa med, eller åtminstone en kudde som höll upp huvudet i den vinkeln som tvn var, eftersom soffan tyvärr inte är vinklad helt optimalt..
Lika bra att hoppa i säng eftersom jag vet att solen kommer att väcka mig alldeles för tidigt imorgon. Ställer klockan ändå, för säkerhets skull. Gymmet väntar på mig efter frukosten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar