lördag 10 mars 2012

Trött å gla'

Helt vimmelkantig av sömnbristen, all världens kaffe hade inte hjälpt mig nu. Inleder dessutom dagen med en timmes rush på cafét, tre pers som hänger på låset när allt man vill är att få ordning på de där frukostfrallorna som ingen köper men som måste finnas i montern ändå. Pallarna stod uppe på borden och skyltarna kom inte ut förrän kvart i nio skulle jag tro. Vi öppnade åtta. Utan frukost eller kaffe i magen. Motoriken idag är inte den bästa.
Men jag är inte negativ för det. Kunderna är trevliga här i Birkastanoch kvällen/natten igår var värd varenda tung blinkning idag. Jag hade kunnat somna ståendes bakom kassan, men jag hade haft ett leende på läpparna där. För jag har så sköna vänner och bekanta och jag mår bra här fast jag är trött. Jag menar, kaffe har jag ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar