lördag 31 mars 2012

Julen varar än till påska?

Var ganska glad ändå när klockan ringde. Glad att jag stannat hemma igår, lagt mig i tid och fått helt okej med sömn. Om detta väder bjuder på anstormning till cafét idag tvivlar jag på. Folket i Birkastan kommer gräva i sina brödbackar och skafferier efter små brödbitar att knapra på (folket i Birkastan fryser nämligen inte gärna sina bröd. Det ska vara färskt. Helst ett nytt varje dag).
Ställde klockan fem min tidigare än standardtiden, enbart för att hinna göra gröt att äta i lugn och ro, med p3 i bakgrunden (bara musik denna tid en lördagmorgon) och gårdagens Metro att slöbläddra i.
Havregrynsgröt med kesella och varma hallon. Gött de!
Sen ut i snön och kylan. Jag föredrog helt klart våren, så kom tillbaka till Sthlm, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar