torsdag 29 mars 2012

Descendants



Ungefär 20:27 köpte vi fem biljetter till Descendants, med start 20:30. Då var vi bara fyra pers där. Den femte var på väg, men knappast framme. Tanten i kassan hade troligtvis haft en jobbig dag, en lång dag. Så kommer fyra ungdomar och ska handla av henne. Hemska tanke va? Vissa ska helt enkelt inte ha serviceyrken. Det var inte ens svårt för henne att fixa, tog ca tio sekunder att få biljetterna. Men hon såg ut ungefär som sju svåra år. Stackars människa.
Hur som helst så missade vi inget, inte ens den sista killen. Han kom precis lagom så han slapp reklamfilmerna (som höll på säkerligen en kvart innan filmen).
Frågar ni mig får filmen typ sju-åtta poäng av tio. Frågar ni Oskar skulle han säga två. Jag citerar: "jag tror det var den sämsta film jag sett på bio". För mig var den absolutely perfect!
Lagom med drama, lagom med "tårar", lagom med skratt och massor av fina scener (come on, det är Hawaii!!). Jag förstår helt klart varför den fått priser och blivit nominerad. Men förvänta er ingen action bara för att det är George Clooney.


The Descendants

1 kommentar:

  1. Jag förväntade mig faktiskt lite action... det var min första tanke. Men den här recensionen får den faktiskt att låta lite mysig!

    SvaraRadera