onsdag 21 mars 2012

Frukost i ottan

Tung morgon, rumpan öm efter gårdagens kör-på-utan-att-tänka-pass, benen lite småstumma och ögonlocken tunga eftersom jag inte haft öppningspass på över en vecka. Ovant att gå upp när det är mörkt utanför fönstret (även om jag faktiskt älskar det där mörkret).
Återkommande frukost när jag har öppningspasset är keso och yoghurt som blandas med kanel och tinade bär, toppat med müsli och lite banan. Gott, snabbt och nyttigt om du frågar mig.
Coop's keso fortsätter ligga etta på min keso-topplista, precis som Arlas vaniljyoghurt är den bästa (delvis för att den preciiis går in på min hylla jag fått i kylskåpet). Saknar dock min müsli från Paúluns, men den är för dyr för min egna plånbok, så får sukta efter den ett tag till och sedan få mamma att köpa den när jag flyttar hem igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar