söndag 11 mars 2012

Solsken i ögonen och spilld kaffe överallt

Tycker jobbet hade kunnat vara lika lugnt igår som det var idag. Var klar med förberedelserna i tid (vilket inte händer ofta) och hade ingen halvtimmes-rush och kö utanför när jag skulle öppna. Gudomligt skönt, eftersom jag ändå kände mig långt ifrån utsövd imorse när klockan ringde. 
Har haft en underbar dag där inne i mysiga lilla cafét med bara härliga människor. Har märkt att det kryllar av den sorten i Birka-/Vasastan, trots att det är mest Marc by Marc Jacobs, Prada och Mulberry som hänger över kvinnornas armar. Var konstigt småhungrig mest hela tiden dock, vilket inte är någon höjdare när man har alldeles för stor tillgång till bullar, semlor, pain au chocolats och gott bröd. Försökte dämpa det med kaffe. Gick okej...

Eftersom jag hade den stora turen (eller skickligheten) att tappa mitt SL-kort i fredags tog jag faktiskt en solskenspromenad från S:t Eriksplan till Hornsgatan, en väldigt långsam sådan där jag mer njöt av utsikten och upptäckandet än faktiskt promenerade. Hade över två timmar till kvällens BodyPump-pass skulle dra igång, så jag skyndade inte märkvärt. Ringde Freja, njöt av utsikten från Västerbron, hittade en spännande stigar på Långholmen (visste inte att Långholmen ens existerade innan, typ...), gick längs Hornstulls Strand och hittade en lekplats med massor av lyckliga barn och rofyllda föräldrar som slapp underhålla ungarna själva efter en hel vinter inomhus (och de slapp frysa öronen av sig ute i någon pulkabacke nu dessutom). Sen gick jag till gymmet. 


Trodde inte jag hade så mycket kraft och energi i kroppen som jag uppenbarligen hade, ökade samtliga vikter jämfört med vad jag kört tidigare på Pumpen, och hade ändå inga större problem att ta mig nedför trappan efteråt, eller uppför backen hemma. Synd bara att det är knät som håller mig ifrån att våga lägga på ännu mer i de låtarna. Ska nog ta och få tummen ur röven och köpa en sån där stödstrumpa för knät imorgon...

Vatten kan vara det finaste som finns att promenera vid.. ♥

1 kommentar:

  1. Åh! Promenader <3

    Men hörru du vimsmaja... tappa SL-kortet... inte så bra, tihi!

    SvaraRadera