måndag 10 september 2012

Because I got high

Det är nästan så att endorfinkicken efter träningen fortfarande sitter i alltså! Fick till ett riktigt bra pass; mycket energi, lite folk. Hade nog kunnat suga musten ur flåset ännu lite längre på löpbandet, istället för bara de där tio minuterna. Ska testa intervallpass a la Annie nu snart tror jag. Så jag riktigt mejslar fram formen inför Asien-resan. Exakt fem veckor idag. Såhär dags då sitter jag på flygplatsen i Vienna och väntar på nästa plan som tar oss till Bangkok. Det känns ganska overkligt just nu.. Har ni några tips på ställen att besöka och saker att göra i Laos, Kambodja och Thailand under oktober-november-december så tar jag mer än gärna emot dem med öppna armar! Öppna, muskulösa armar.. ;)


Today:
Marklyft // hammercurls i cable, 
stångrodd // bamsecurls // omvända situps på bänk, 
breda latsdrag // lutande hantelcurls // situps på boll,
omvända hantelflyes // curls med z-stång // crunches i cable.
Avslut med cirkel på tre varv av Russian twists x50, liggande cykling x20-30, plankan 1 min.

3 kommentarer:

  1. Laos kan jag inte säga något om men kambodja blev jag alldeles alldeles kär i när vi var där i februari. Rörigt, mycket, knappt några turister (i städerna) massvis med härliga marknader, gulliga affärer, ljuvligt trevliga människor, härlig mat och... ja jag blv tokkär. Mannen tycker dock det blir för mycket med allt stoj och stök och gillade stranden bättre. Även fint och mysigt där, inte så mycket turister som i Thailand :) Hoppas du får en underbar resa :)

    Och just det. Thailand - åk till tigertemplet om ni får chansen. En av de mesta fantastiska upplevelser du kan tänka dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har också hört av en kompis att Kambodja var bästa landet av de fem de besökte under sin resa i vintras/våras. Så jag har höga förväntningar! Något speciellt ställe du kan rekommendera :)

      Ska försöka få in tigertemplet på vår to do-lista!

      Radera
  2. Jag fullkomligt älskade Phnom pehn. Jag älskar alltid röriga storstäder med massvis att göra. Tokbillig shopping, fantastiska köpcentra där ingen fattar ett ord engelska. Sianoukville (minns inte stavning) var himla fint. Ljuvligt lugnt och fint. Billigt som tusan. Massage på stranden för en tia, supertrevliga försäljare. Underbar mat och trevliga utflykter man kan göra själv. Finns skithäftiga utegym där också by the way. En riktig upplevelse att köra i ett betongigt utegym a la åttiotalet :)

    SvaraRadera