torsdag 20 september 2012

Fuck förkylning!

Jag fullkomligt älskar mitt immunförsvar, eller Gud, eller vad det nu är som gör att jag inte blev totalt däckad av förkylning och sjukdom. Lite sliten i förmiddags som ni vet. Men det var inget som inte lite kaffe kunde bota (tjaa, tre koppar sådär. Lite lagom). En kort runda på stan för att checka saker som ska köpas inför resan, sen fick det bli en hopplockad lunchsallad från Ica direkt innan gymmet. Tur att jag inte körde så hårt att den kom upp igen. Inte optimalt att äta så nära inpå träningen direkt..


Inget mördarpass idag, långt ifrån. Men jag fick ändå aktivera kroppen. Och inte minst så hade jag något att göra idag! 

Värmde upp med 10 lugna minuter på bandet, jogging i typ 9,5 km/h. Bara så man blev varm helt enkelt.
Två uppvärmningsset på vardera muskelgrupp; bröst och triceps. Vanlig bänkpress och tricepspress med stång i cable. Sedan höjde jag vikterna på dessa två övningar och körde tre set till.
Sedan blev det 5-setare i superset. Lugna superset - ingen hets, inga maxvikter. Så, inkl uppvärmning:
Bänkpress // tricepspress x 5
Pec dec // dips i maskin x 5
Cableflyes // stående hantelpress över huvudet x 5
Och så tre plankor på det. Klarade 1 min och 30 sek på första, och 1 min 20 sek på sista. Och korsetten var fastspänd hela tiden, inget svankande eller shit. Ovanligt bra för att ha varit sjuk ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar