onsdag 19 september 2012

Vem har slagit mig?

Vaknar strax innan klockan ska ringa och det känns som att någon stått och slagit mig med en träklubba hela natten. Hela kroppen värker, på ett eller annat vis. Nacken stramar, ryggen är stel och öm, halsen svider, huvudet är så tungt så jag inte orkar lyfta det från kudden. När jag väl kravlar mig ur sängen en stund efter att klockan ringt känner jag att även benen är möra. Men där är det ren och skär träningsvärk i baksida lår. Var den träningsvärken har kommit ifrån har jag däremot ingen aning om... Söndagens benpass? Måndagens BodyCombat med alla sparkar och hopp? Men, borde inte det börjat kännas mer IGÅR i så fall? Konstiga kropp.. 
Hur som helst, det ser ut att bli en oplanerad vilodag idag. Värmekudden ligger på nacken. Själv tänker jag bädda ner mig under en filt på soffan och läsa i några timmar eller så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar