onsdag 19 september 2012

Fräsigt!

Jora, nog blev det en promenad minsann! Ungefär en tiondel av den sträcka jag i vanliga fall brukar gå, och dessutom i väldigt lugnt tempo nu. Men frisk luft i lungorna och lite rensning av kroppen. Och inte längre riktigt lika rastlös. Lyckades dock pricka in den molnigaste stunden på hela dagen för min lilla promenad tror jag. Och jag övervägde nästan att gå hem längs gatan igen en stund. Om inte för att ge upp så åtminstone för att klä på mig mer kläder. Men jag orkade inte. Då hade jag troligtvis inte kommit iväg igen.

Middagsfix med mor min, bara vi två. Pasta, kyckling, massa grönt. "Fräsig kyckling" kalla ICA visst rätten. Fräsig hade jag väl inte kallat den, ingen vidare fart i. Salt, peppar, timjan. Gott var det i alla fall. Och det är väl ändå viktigare än namnet ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar