lördag 1 september 2012

Svettdroppar och nytt köksexperiment!

Som jag sa innan så känns gårdagens pass ordentligt i benen idag! Känner mig betydligt äldre än min 20 år, grimaserar vid minsta rörelse. Känner dessutom att det kanske inte var de bästa övningarna för mina strulande ljumskar/höftböjare.. Nu är de sådär överbelastade igen, de där yttepyttesmå musklerna som aldrig direkt används så mycket i vardagen eller av "vanliga" människor. Som jag fick lära mig hos sjukgymnasten då för några månader sedan.. Kanske borde ta och göra alla de där lite tråkiga rehabövningarna jag fick. Men som sagt, de är ju så tråkiga.. 

Idag vart de dock inga tråkövningar! 
Repdrag över huvud i cable, liggande hantelflyes // tricepspress med stång i cable, benlyft på bänk med rumplyft // kickbacks, dips i hissmaskin, cablecrunches.
Cirkel med bollinrullningar, situps på boll med viktplatta, dynamisk planka. x 3
Situps med medicinboll // cykling. x3
Avslut med 1 minut planka.

Behöver jag säga att svetten bokstavligen rann på mig?


Hem för att fixa goda lunch-scones på sojamjöl, nu en välbehövlig dusch (magen skrek efter mat, så duschen fick vänta. Min familj är van..). En eftermiddag hos farmor kanske, med fika och sånt? Testa nya choklad/frukt/proteinbollar a la Jessica? Får se vad som hinns med. Dusch är prio ett! Sen ska ni få receptet på sconesen med! Nomnomnom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar