tisdag 18 september 2012

FAME

Det börjar ta sig nu! Uppvärmningslåtarna är klara, stretchlåten likaså. Självaste dansen tänker jag faktiskt ta och sno rakt av, av min gamla danslärare. En dans som jag själv stått på scen med. För hela fyra år sedan. En av mina favoritlåtar kan vi nog säga - Fame! 
Såg musikalen i Malmö när jag var.. Tio år kanske? Mamma och mormor tog med mig till Slagthuset och såg den. Jag fick en t-shirt som jag bar tills den var alldeles för liten och kärlekshandtagen trillade utanför (jo, jag var mullig när jag var yngre). Sedan den kvällen har jag älskat Fame litegrann. Har filmen och första säsongen av serien på DVD. Fast de bär konstiga kläder, det är en helt annan värld, alla är taniga som stickor och den har flera år på nacken så gillar jag dem. Det är sånt jag kan se om och om igen utan att trötta på det.


Nej hörrni, nu ska jag byta om och göra av med ännu lite mer energi i gymmet. Dags för biceps att få sig en omgång tror jag! Förvånansvärt pigga armar efter gårdagens BodyCombat faktiskt! Eller så är det bara danslyckan som kommer fram ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar