söndag 9 september 2012

Only time will tell

Soffläge. Lost-marathon. Samtal om framtiden. Blodpudding utan varken bacon eller grönt till. Buss. Tunnelbana. Tvärbana. Pendel. Än så länge för lute kaffe. En för stor väska.

Sista dagen i Sthlm, om några timmar åker jag hem. Och nästa gång jag får se mina kära Stockholmare blir år 2013. Kommer bara komma hit för att åka igenom staden, mot Arlanda, mot Asien. Det känns konstigt. Har varit här så ofta de senaste åren nu, snitt på varannan månad säkert. Men inte nu alltså.
Och på tal om det där med att vi pratat om framtiden. Vem vet vem jag är och vad jag gör om ett halvår? Vad jag lärt mig, fått se, fått göra, har för mål och drömmar då?
Den som lever får se.
Nu ska jag njuta av sista timmarna i vår vackra huvudstad och fylla koffeindepåerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar