onsdag 5 september 2012

Morgonstund har guld i mun!

När man vaknar och hör genom det öppna fönstret hur det blåser storm utanför, då är man extra glad att det inte gör något att man burrar in sig lite i täcket en stund och snoozar alarmet. För jag ställer alarm trots ledigheten, hatar att sova bort halva dagen. Så käkar man plötsligt frukost när normalt folk äter lunch och dagen blir bara helt förskjuten och konstig. Klockan nio är en perfekt tid att gå upp när man ändå inte har några direkta planer för dagen. Så hinner man lyssna åtminstone en stund på älskade Morgonpasset! Sen sköter jag mig själv; går ut och går och gymmar, kanske bakar, kanske lagar middag om kvällarna till familjen.
Tror minsann att jag ska ta och lägga lite bovete i blöt och göra en müsli, som mamma så länge har pratat om. Och jaga den där vikariepoolen över telefon.. Och just det ja, packa med kanske ;)

VARFÖR har jag inte gjort denna frukost på så länge för!?
Hallon-keso-kvarg med kanel.
Chia, torkade äppelbitar, Axa func*-müsli.
FinnCrisp med ost, kaffe. 
Bryggde för lite kaffe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar