onsdag 19 september 2012

Sjukdag = bakdag

Nog för att jag blivit piggare sedan imorse, och jag är ju långt ifrån sjuk på riktigt. Men fortfarande sliten. Tjock i halsen och stel i nacken. Seg men ändå full av energi som vill ut. Sitter just nu och funderar på om jag inte ska bege mig ut på en kortare promenad åtminstone. För att göra mig av med lite överskottsenergi och rastlöshet.
Har underhållit mig med att baka åt mamma. "Inget Rebecca-tjafs" = vanliga hederliga muffins och småkakor. Mamma skrattade gott åt uttrycket. Inget Stevia, inget mandelmjöl, inget tjosanhejsan från hälsokostshyllorna. Socker, smör, vetemjöl. 

Utöver det har jag legat och läst. Först inne i soffan, men efter att bakandet var klart begav jag mig ut i solen med boken istället. Det som lockade fram energin till den där promenaden... Har laddat upp med en smoothie. Med c-vitamin och ingefära. Våga vägra förkylning!
(Lämpligt nog var det soppa till lunch, resterna efter gårdagens middag. Tror mamma är synsk och förutspådde min sjukdom. Vad är bättre sjukmysmat än soppa!?)

Havrekex, havremuffins med äpple och kanel. Båda från Söta saker.
Smoothie två kiwis, en halv fryst banan, lite fryst mango, en skvätt mjölk.
Och så kanel och ingefära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar