tisdag 4 september 2012

Kvalitetstid och kvalitetslunch en tisdag

Jag kände på mig redan igårkväll att jag skulle få en bra dag idag. Och se, jag hade så rätt så!
Vännen, som jag inte träffat sedan jag firade hennes födelsedag, och jag hade massor att prata om . Filosoferande över Gotland, livet, framtiden, nutiden, dåtiden. Och vi tog det under en timmes promenad på nästan 7 km. Mycket bra initiativ av oss! Grått och trist, men ändå svettigt efter några km. Precis perfekt! Jag körde färgskala rosa-grått-svart, hon körde all black. Med liite färg på märket på skorna.
Så slapp jag tänka på matlåda eller liknande med, hon hade fyllt kylen och hittat ett recept i en viktväktar-kokbok, som var heeelt underbart!


Pasta med loads of grönsaker (zucchini, sparris, aubergine, rödlök), citron, cremé fraiche, ost. Toppat med parmaskinka (eller serrano eller whatever). Och så en ordentlig sallad till det med. Tror jag ska ta och be om det där receptet alltså...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar