onsdag 5 september 2012

Ben, bara ben!

Kan redan känna hur tungt det kommer vara att gå ur sängen imorgon bitti. Inte enbart för att jag måste gå upp vid sex-snåret eftersom min båt går 07:05, utan dessutom för att jag körde slut totalt på mina stackars påkar idag!
Var rätt seg när jag kom till gymmet, man blir ju så lätt det när man bara traskar runt här hemma om dagarna. Tänkte först att jag kör lite lätt, kort uppvärmning, lite hopp eller så. Kände mig liksom redan rätt mjuk i kroppen efter promenaden och småfixandet hemma. Men så, låååångt inifrån, ropade mitt smarta jag att "du kommer ju bara få sååå mycket mer energi om du hoppar på det där löpbandet och kör dina vanliga tio minuter!". Mitt smarta jag vann mot latheten.


Front squat (riiiktigt djupt), bendrag i cable (fram, insida, bak, utsida, båda benen x3) // kickbacks, djuuupa benböj på Bosu-boll // vadpressar, liggande benpress.
Cirkel av bollinrullningar, höftlyft, planka 1 min, sidoplanka 30 sek per sida.


Var tvungen att sitta en stund i soffan och bläddra i tidningar medan jag tog min proteinshake och banan efteråt, för att samla kraft och kunna ta mig ut till bilen.
Och vet ni vad det värsta är? Imorgon ska jag kånka runt på en stor väska, fram och tillbaka, fram och tillbaka, i mitt älskade Sthlm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar