onsdag 5 september 2012

Sökes hemmafru? HÄR!

Det blev en promenad på ca 6 km enligt Runkeeper. 6 km där jag mest irriterade mig på tanten som skulle berättade var femte minut hur långt jag gått osv osv. Hon störde i Gina Dirawis gamla sommarprat! TYST! Hittade efteråt hur man stängde av det... Väl hemkommen, svettig och fräsch, hoppade jag på cykeln och tog en genväg bort till den lilla vägen jag precis vandrat på. Nu har jag gått där flera dagar de senaste 2 veckorna och vandrat förbi alla dessa salmbär sååå många gånger. Nu var det helt enkelt dags att ta med en glassback bort  och plocka av de där bären. Ni kallar dem troligtvis blåhallon. Det gör vi inte på Gotland.


Nu ligger krossat bovete i vatten så jag kan göra müsli till ikväll, hemmagjord sylt sötad med Stevia står för att svalna bredvid spisen. Jag kan minsann om jag vill!


Men nu känner jag innerligt att det är dags för det dagliga gympasset. Ben, kanske triceps med. Vet ju inte hur mycket det blir av i helgen. Hanjagbrukargymmamed har inget gymkort längre, så han påstår att vi ska springa istället. Nåja, vi får väl se hur det blir med den saken ja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar