onsdag 11 april 2012

Älskade andra hem - gymmet!

Börjar känna mig mer och mer hemma på House of Shapes, hälsar igenkännande på de flesta tränarna och folket i receptionen. Småpratar lite när jag "stämplar in" eller när jag sitter vid ett av de alldeles för låga borden och försöker äta utan att spilla. Det kommer vara ett av de ställen jag kommer sakna mest när jag flyttar hem. Inte riktigt så illa att jag vill stanna enbart för gymmets skull, men liiite.
Idag blev det biceps och bröst som pumpades, och två övningar för underarmarna där emellan. Har märkt av att de känns ordentligt i just underarmarna när jag börjat ta mer vikter på andra övningar (till exempel marklyft, det bränner ordentligt i underarmarna efter några stycken).
Har dock inte så stor koll på bra övningar för att få upp stryrkan i underarmarna, eller teknik för det. Någon som kan? Kommentera och hjälp mig, tack! :)
Detta blev det idag:
Uppvärmning på löpbandet 15 min (9,5 km/h, spurta sista halvminuten)
Biceps: hantelcurls halvliggande på bänk - liggande/sittandes i cable, stångcurls - drag i c.c
Bröst: stående flyes i freedom trainer, bänkpress, flyes liggande på bänk och sedan i maskin.
Avslutade med 20 min på cykeln, helt blöt av svett!

Första delen av passet, biceps, gick hur grymt som helst, svetten pärlades i pannan. Bröst-delen däremot, jag kom bara inte på vad jag kunde göra. Huvudet ville bara inte. Så fick inte riktigt den kontakt jag önskade, men ändå väldigt nöjd med dagens omgång. Och jag förstår nu varför jag är småsugen på något hela tiden. Dags att fylla på med energi!

2 kommentarer:

  1. Vet ett par bra övningar, lite svårt att förklara dock. Skickar lite tips ASAP.

    SvaraRadera
  2. http://www.youtube.com/watch?v=FZ9sUld13iE&feature=related

    Tyckte denna illustrerade rätt bra. Du kan ju även köra dem med skivstång(båda händerna sammtidigt)

    SvaraRadera