onsdag 25 april 2012

Dans och IKEA-kassar

Den här dagen bara försvann helt plötsligt. Fast den både har varit lite seg på jobbet, jag har hunnit få massor nedpackat och även hunnit med två timmars dansande, så känns det som att det var alldeles precis jag vaknade imorse och kravlade ur sängen (och skaffade mig ett svullet smalben och några blåmärken på köpet med kravlandet).
Ungefär halva garderoben är ihopvikt och nedtryckt i en stor blå IKEA-kasse, galgarna ligger i en kasse, påslakan i en annan, smågrejer har börjat läggas i praktiska förvaringslådor och gamla skokartonger. Mamma, du hade varit stolt. Sedan kan vi ju låtsas som att jag inte alls gör det nu för att sedan ha tid att shoppa ännu lite till som ska få plats i bilen hem. Har en hel lista i telefonen på butiker som ska bockas av och prylar som ska köpas. Stockholms utbud är ju några snäpp bättre än Gotlands, även sommartid.

Har fått dansa av mig litegrann och inser hur mycket jag kommer sakna möjligheten att ta riktiga dansklasser hemma på ön. Det finns gott om grymma dansare hemma som röjer järnet lite varstans om kvällarna, men jag är nog helt enkelt en sådan som hellre tar en koreografi än skapar den själv. Sen står jag ju ändå rätt ofta framför spegeln och bara gör random moves, men det är ju ändå inte riktigt samma sak.
Musikal och Feminine Vibes, och som alltid så kommer jag säkerligen vakna med träningsvärk i nacke och övre ryggen imorgon efter allt Jennies smygporrande. Bra dans det!
Nu: dusch och sovaaaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar