torsdag 12 april 2012

Mästerkocken nästa!

Så, imorgon kommer jag troligtvis (eller förhoppningsvis) att ha träningsvärk i kroppsdel nummer tre (fyra?).
Har dock snöat in mig på samma övningar för ryggen senaste tiden, så variationsövningar tas mer än gärna emot!
Rumpan svider fortfarande som tusan varje gång jag ska sätta mig, resa mig eller bara ta mig framåt i största allmänhet. Benen är lite småstumma efter gårdagens lilla omgång på både löpband och cykel. Men det är inte jobbigt, bara ett kvitto på att det ger mig något, detta slit. Jag trivs som fisken i vattnet.

Idag var jag hemma i god tid, för en gångs skull inte ens förbi affären innan jag åkte hem. Planen var att göra någon slags crêpes eller så. Hade mjölk, ägg och morötter som behövdes användas upp litegrann. Och lite broccoli och skinka, och i frysen låg lite gammal uppstekt färs med bönor och annat gött. Så, crêpes ja!
Det blev lite kaos i köket för alla olika delar, lite kaos när jag skulle steka de där "tunna" pannkakorna. Jag sket i detaljen med att crêpes skall vara tunna, för det gick fanimej inte med den smeten. Men till slut hade jag tre stycken som höll ihop, en större och två mindre. 

Jag lovar, det blev gott!
Skink-bacon-paprika-röran får vänta till en annan dag. 
Medan Elin trilskas med LCHF slänger jag in färdig mat i micron. Gött mos!

Och lagom till kaoset var bortdiskat och geggan på spisen borttorkad så kom honsomborhär hem. Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar