söndag 1 april 2012

Älskade gröt!

Ska inte gröt egentligen vara den där hyllade frukosten som håller en mätt typ fram till lunch? Det tycker minsann jag att jag läst i allehanda reportage som hyllar någon diet hit och dit, men rätta mig om jag har fel!
Hur som helst, gröt håller då inte mig mätt i flera timmar, två skulle jag väl säga. Tredje timmen börjar jag bli väldigt jobbig att umgås med. Så, för att göra magen nöjd lägger jag till lite extra. En macka ibland, men jobbdagar äter jag ju ändå macka på förmiddagen, så det får räcka med bröd. Ett ägg hade man kunnat koka, om man orkade vänta på att det skulle bli klart. (Det gör inte jag.)
Denna morgon blev det hallon&kokos-gröt med kesella I. Bara röra ner en sked eller två när gröten är nästan färdig. Krämigt och gott!
La bananen på toppen istället för i gröten, idag fick den samsas med FÄRSKA jordgubbar (gigantiska ifrån Spanien, besprutade till tusen och inte alls som världens bästa gotländska!).

Nu: jobb
Sen: BodyPump och middag med Malin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar