onsdag 4 april 2012

Att shota espresso

Tröttheten håller i sig även idag, även om jag än så länge inte börjat gnugga mig i ögonen eller flirta med kunderna. Två koppar kaffe och en enkel espresso har jag hunnit få i mig redan, och klockan är inte ens nio. Funderar på en andra espresso, samtidigt som jag funderar på när fasen jag började dricka espresso...
Frukost nummer ett blev kesoyoghurt med min sista hemgjorda müsli, en nästan-halv banan och massa varma hallon, nedsköljt av en kopp julte som jag hade kvar från Sundsvallsresam i december.
Frukost nummer två blev en russinfralla på jobbet, ena halvan med ost, skinka och grönt, den andra med kokt ägg (från vakuumförpackning. Vill inte veta vad det är för nåt..).

Löser Metros påskharetest. Får se om det ens blir någon hare för mig. Kommer troligtvis få i mig tillräckligt led socker ändå. Man kanske skulle ta och klä ut sig till påskkärring och lära känna sina grannar lite, sådär lagom tills man snart ska flytta hem?

Nej, en espresso till nu, så hoppas vi att trycket bakom ögonen lättar!

1 kommentar: