fredag 27 april 2012

Pigga brudar!

"Nu ska vi packa hela eftermiddagen" var det ja. Så blev det lunch på stan, hälsa på ett ställe som samarbetar med oss på cafét och kaffe på balkongen här hemma i Farsta. "Hemma" som snart inte är hemma längre.
Lite har vi fått bort, men resten är mycket sådant som man packar sist, kläder som jag kanske vill ha på mig och alla smycken måste ju vara kvar framme så jag kan matcha rätt. Har så mycket som jag inte använt, så mycket som jag knappt visste att jag hade. En halv förpackning pepparkakor som familjen kom hit med till första advent, fotoetiketter till det där fotoalbumet jag skulle pilla på när jag hade tråkigt, bikini, underställ, en oöppnad förpackning värmeljus som jag köpte på IKEA andra dagen i Stockholm med Anna.
Sakta men säkert töms rummet på saker, snart kommer det börja eka tomt. Tur att jag åtminstone har lite liv här i lägenheten i form av mor min, så jag slipper känna på tomheten. Hon har dock gett mig "ledigt" ikväll så jag kan göra vad jag vill. Bara för att sjuklingen vill sova. 
Ett litet ryck till kanske, sen får vi se vad som händer!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar