tisdag 3 april 2012

Superset

På fullaste allvar: jag bloggar detta från telefonen, liggandes i sängen. Två espresso inom loppen av en kvart, en sockerstinn kaka, x antal vanliga koppar kaffe, kycklingsallad och en macka - inget har hjälpt mot denna trötthet! Har gnuggat mig i ögonen hela eftermiddagen och bara längtat efter sängen. Hade jag satt mig ner och blundat på jobbet hade jag somnat. SÅ hårt körde jag inte på gymmet idag. Åtta timmars sömn fick jag också ihop under natten. Kanske för att jag vet att morgondagen kommer vara fullspäckad från morgon till kväll, innan Elin kommer på torsdag!

Hur som helst så kom jag på att jag inte berättade om dagens sjukt lyckade gympass. Passade på att superseta flera olika muskelgrupper idag, eftersom det inte kommer bli särskilt mycket träning resten av veckan.

De 10 uppvärmningsminutrarna på löpbandet var lite småsvettiga, men inte mer. Har jag möjligtvis fått något som liknar kondition...?
Följde upp med att först köra biceps och rygg i superset, sedan triceps och axlar.
Biceps - rygg
Höga bicepscurls i c.c - marklyft
Hammercurls - breda latsdrag
Liggandes i cable - rodd (på pilatesboll)
Triceps - axlar
Tricepspress med hantel - axellyft med hantlar (90 grader)
Dips på bänk - axelpress
Tricepspress på pilatesboll - framåtlutande axellyft med hantlar
Och så några övningar för magen efter, som alltid!
Kanske inte såå konstigt att man är trött ändå...
Tack å godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar