måndag 9 april 2012

Tack, jag älskar er.

Har haft dom bästa dagarna på länge denna långhelg hemma på vackra Gotland. Många stunder där ren lycka har fyllt varje vrå i min kropp. Jag har så många fina vänner, jag har en familj som jag älskar och som älskar mig och jag bor så himla bra så man kan knappt förstå det själv. När man kommer hem såhär så ser man så mycket som man blivit hemmablind för förr. Tofta är rent ut sagt vackert, stranden är min fristad i alla väderlekar. Igår gick jag där i strålande solsken, idag var det lika underbart fast det var grått och kallt. Cykelturen till farmor igår; så många små vackra platser. Dagens utflykt med trogna vänner; små guldkorn längs vägen, gömda i skogen. 
Sedan är jag ganska visuell av mig med, har väldigt lätt för att märka små detaljer omkring mig som andra lätt missar. Jag uppskattar små, vackra saker i tillvaron. Vardagslyx ska man unna sig varje dag, vilket jag gör i form av god frukost varje morgon. Så enkelt, och det gör så mycket för dagen i övrigt.
Tänk om alla kunde uppskatta de små detaljerna, vad mycket lyckligare folk hade blivit då. Tror jag i alla fall.
Laga något gott, krama den du älskar extra hårt, avsätt lite tid för att göra något du älskar men inte gör så ofta, dansa framför spegeln, sjung en sång. Jag vet inte vad andra gillar, alla är olika. Men oavsett vad, ta dig till det.

Nu ska datorn packas ner i väskan när jag lämnar ön för sista gången. Nästa gång jag åker båt kommer jag tillbaka till Gotland på obestämd framtid. Jag längtar redan. Men jag ska ta tillvara på den sista tiden i Stockholm och njuta lika mycket där som jag gjort här hemma de senaste dagarna.

Ni får helgens bilder imorgon, det får bli tidsfördrivet på båten.

1 kommentar: