torsdag 5 april 2012

Elin-dag

Håller hårt på min enda regel hemma över helgen: skit i allt vad träning och nyttigheter att göra. Frukosten blev standard: gröt med frysta bär. Sedan blev dagen liksom förskjuten. Skulle möta Elin i stan strax efter halv två. Den blev kvart över eller nåt istället. Så lite ärenden och så, sedan ut till Slite. Lagom hungrig utan lunch i magen. Så vi slog helt enkelt två flugor i en smäll och tog fika och lunch samtidigt. Tjocka "tunnpannkakor" med bär (och lite turkyoghurt. Insåg att Elins tjocka pannkakor var tillräckligt mättande i sig). När det blev för varmt att vistas i köket för att solen lös på verandrafönstren så förflyttade vi oss till vardagsrumssoffan. Och ute bländade solen. Det var lite så man skämdes. Men när man tänkte efter så blåste det ju himla mycket ute, faktiskt.
En kort biltur, sedan två vita varma mackor med ost och skinka.

Kanske inte en dag helt i min stil, men å andra sidan måste manäta onyttigt för att kunna äta nyttigt. Eller?
Kanske inte, men jag vet ändå att min kropp överlever det, jag kommer träna igen som vanligt om några dagar och ingenting stjälps för någon dag. Så jag är glad ändå. För några år sedan hade jag haft ångest. Punkt för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar