söndag 1 april 2012

Hello muscles!

Insåg nyss att jag tränat sex av sju dagar denna vecka. Det känns i kroppen. En ordentlig massage hade inte suttit fel kan jag säga. Sen kan det ju vara så att det känns extra mycket just nu eftersom jag lyfte tyngre än jag någonsin gjort på kvällens bodypump-pass. Har ju skaffat Malin ett gymkort på samma gym som mig för att få igång henne, så vi tog passet tillsammans ikväll, för att båda skulle komma iväg helt enkelt, oavsett om vi var bakis eller ej. Nu gick ju visserligen båda och la sig tidigt igår men, ändå!
Jag drog i mig en Celsius innan passet och hade energi så det hette duga när det drog igång.
10 kg-plattorna till benstyrkan. Och det är inte ens där jag har som ondast nu. Vad i hela helvete!? Detta bevisar ju helt klart att den senaste tidens styrketräning har gett resultat! Jag menar, det känns rätt bra när man tar tyngre vikter än instruktören på nästan samtliga låtar. 
Men nu, trots sovmorgon imorgon, så tänker jag nog krypa i säng. Ögonen ramlar ihop och kroppen orkar inte hålla sig upprätt länge till. Är redan sugen på frukost med för den delen. Lång mysfrukost. Med mig själv. Och P3, såklart! Det där roliga fyspasset med Jimmie på måndagar, det ska jag nog inte räkna med att orka med..

1 kommentar: