onsdag 18 april 2012

Morgonrutin förstörd.

Fick inte min mysiga frukoststund idag. Fick istället en chock när jag klev ut ur sovrummet och hörde musik och okända röster från nedervåningen (en okänd, en känd). Hela vägen nedför trappan höll jag tummarna för att de skulle hålla till i lill-tjejens rum. Det gjorde de inte. Och de spelade Justin Bieber, Miley Cyrus och Amy Diamond på högsta volym medan de spelade något frågespel för barn. Tror det var "Vem vill bli miljonär", och jag tror att den okända rösten var en random barnvakt, det låter som det. Frågan är bara: varför är inte lill-tjejen bara i skolan och låter mig vara hemma själv med min älskade morgonrutin?
Så jag fick köra webradio i vardagsrummet, sittandes på golvet vid soffbordet. Inte bästa positionen innan man ska iväg till gymmet kanske..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar