fredag 31 augusti 2012

Casall T.O.D.

Så gick det med den vilodagen ja. Nu är jag helt slut. Främst i benen. Jag stapplar fram, ena benet höll på att vika sig under mig när jag skulle lyfta ut träningsväskan ur bilen. 
Med andra ord, alla tummar upp för Casall's T.O.D.-app! 
Valde "strength endro", 45 min, medelsvårighet. Tur att man inte valde avancerad kan jag säga..
Fick tvinga mig igenom mycket, och faktiskt fuska på en del. Det fanns helt enkelt ingen energi att lyfta från marken i hoppen! Tur att jag hade vännen där som kunde skrika på mig lite då och då..

Uppvärmning:
Höga knän - 60 sek
Gående utfall - 120 sek
Springa bakåt - 60 sek
Höga sparkar - 60 sek

Passet: 
Squat med hopp - 60 sek (skulle varit med kettlebell, fööör tungt..)
Vila - 10 sek
Utfall med hopp - 30 sek
Vila - 10 sek
Kettlebellsvingar - 60 sek
Vila - 10 sek
"Power chops" - 30 sek
Vila - 10 sek
"Cleans" - 90 sek
Vila - 60 sek
x 6 !


Det var magövningar i slutet, men dem hann jag inte med. Vännen skulle stått och kollat vad det skulle komma för övningar, men hon var i andra sidan av salen och dansade istället just då.. Lite planka hann jag med, några bollinrullningar. Men det var visst fel såg jag i efterhand..

2 kommentarer:

  1. Kul att du provade Casall T.O.D. håll ögonen på Casall FB sida på måndag, där händer det grejor www.facebook.com/casalltraining

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag absolut göra! De där övningarna visste var de tog minsann! Kan knappt gå idag!

      Radera