tisdag 14 augusti 2012

Working 9 to 5. Kind of.

När man kommer hem till ett tomt hus men fullt kylskåp efter en hel dags jobbande och en timmes gymmande, mamma har sagt "du får fixa något själv" och man är hungrig som en gnu. Ja, då är det bara att leka och göra precis vad man själv vill ha! Lite grillat kött från igår, tjohej! Ett påbörjat blomkålshuvud som behöver gå åt, jovisst! En halv avocado i en burk, en halv tomat i någon annan påse, en oöppnad burk med bästa tillbehöret och så en stor squash att skiva upp lite av. 


Kroppen kan nu återhämta sig igen efter dagens ryggpass, som tog precis där det skulle! 
Dagens plan var helt enkelt "gym", inte mycket mer än så. Fick med mig en vän, men hon backade ur och hade annat för sig efter en liten stund. Tänkte köra ben och värmde upp på crosstrainern, men skakade för mycket efteråt för att våga ge mig på några tunga benböj eller liknande. Vännen hade sagt att hon ville köra armar, men det var så fullt där borta bland hantlar och stänger. Så det blev rygg minsann! För där var maskinerna lediga och lagom tills jag var klar där fick jag plats vid hantlar och stänger! Toppen!

Upplägg:
Latsdrag, chins i maskin, hantelrodd, marklyft, latsdrag med roddhandtag.
Plankan 1 min + sidoplanka 30 sek - x 2
Jag kommer sova gott i natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar