torsdag 9 augusti 2012

Lyfter skrot och bakar paj

Dagen fortsatte i morgonens mys-mode. Kunde räkna besökarna på jobbet på mina två händer i stort sett. Skickade hem alla, stannade kvar för att den stackare som skulle stänga ihop butiken ikväll skulle få någon rast över huvud taget. Plockade lite, pratade mer. En skön dag med andra ord. Och snart tänker jag gå och lägga mig, trots morgondagens ledighet och folk försöker dra mig med ut i torsdagens vimmel. Tror mer på tomhet än vimmel ikväll. Så stannade hemma och gjorde äppelpaj på alla nya spännande saker jag passade på att köpa när jag drog med mamma på Ica Maxi!
Fick med mig mandelmjöl, sojamjöl, vaniljpulver och torkade frukter hem. Vågade inte riktigt stoppa ner de där torkade blåbären och gojibären dock.. Självscanningen visar ju liksom priset...
Och heeeerregud vilken god paj! Och min hemmagjorda vaniljsås! Enda skillnaden till nästa gång? Mer av det goda! Jag hör fortfarande skedar skrapa mot skålar från vardagsrummet... Ni ska få det! Snart..

Bokstavligen älskar mitt rosa Nike-linne!

Dagens pass - rygg:
Uppvärmning 10 min, 8 min -10 km/h, sista 2 min - 12 km/h
Stångrodd, raka marklyft, chins i maskin, latsdrag med bred fattning (varför har jag inte gjort det tidigare för!?), omvända flyes, ryggresningar med viktplattor
Tabata-planka x 2

Tungt, svettigt, underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar