onsdag 29 augusti 2012

Misslyckat försök till förändring

Omöjligt att somna igår, klockan hann säkert ticka fram till efter 02:00. Ändå vaknar jag av mig själv runt nio-tiden. Självklart vrålhungrig. Hade nördat runt på lite blandade sidor igårkväll; Thailands-info, Sportamore.se och allehanda tränings-/matbloggar. Hittat denna bloggerska som hyllat chiapuddingar så högt, så jag förberedde, för att snabbt fixa imorse. Totalt misslyckad.. Fortfarande mjölkig, blåbären och bananen sjönk igenom istället för att stanna kvar fint på toppen.
En knäckemacka med ägg, kaffe. Sen var jag långt ifrån nöjd. Öppnade skåp och kyl flera gånger. Öste till slut upp lite keso och kesella i frukostskålen, smaksatte med kardemumma och åt. Nu är jag lite mer nöjd åtminstone. Nä, tacka vet jag gröt!


Nu sitter jag och velar lite. Promenad eller ej? Får nog korta ner den om jag ska hinna vara på gymmet till kl 12 för den där photoshooten jag nämnde igår... ;)

3 kommentarer:

  1. HUr långt innan gjorde du puddingen och hur blandade du? Jag brukar förbereda min dagen innan och ha 1 dl vätska till 2 msk chia och då blir de en geleig sörja :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gjorde den redan kvällen innan. Men insåg nu i efterhand att jag hade aaalldeles för lite chia i.. Får testa igen i veckan!

      Radera
  2. Synd att den inte blev lyckad... mina senaste blev också lite för rinniga, ska helt enkelt ta mer chiafrön.

    SvaraRadera