söndag 12 augusti 2012

Prottemuffins!

Baka jag sa, baka jag gjorde! Googlade runt, hittade ett utan tusen konstiga ingredienser och testade det. Precis tagit ut sista plåten ur ugnen (det stod 8 muffins, jag fick ut 15...) och ska väl testa en om en stund kanske. Lite efterrätt till lunchen eller så! Jag vet dessutom av erfarenhet att det kan vara bra att ha grundat bra med käk inför kvällen. Sen middag, lekar innan. Med alkohol som priser och dopningsmedel.
Återkommer med betyg på muffinsen!

How to?

  • 4 äggvitor
  • 250 gram lättkesella
  • 2,5 tsk bakpulver
  • 100 gram proteinpulver (tog mitt mindre goda Holistic)
  • Smaksättningar
Vispa upp äggvitorna till ett sånt där marängskum. Rör sedan ner de torra ingredienserna. Jag tog lite av det nya vaniljpulvret med. Hällde upp i formar och lade i olika smaksättningar. 

Äpplechips med kanelsmak, pudrat med kanel
Blåbär, pudrat med kanel
Jordgubbar, pudrat med kakao

Nästa plåt: 
Skivad banan, pudrat med kakao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar