fredag 24 augusti 2012

Proteinpimpad

Mamma hade visst fått några tetror av Arla's proteinmjölk med blåbärssmak igår när hon traskade runt Blodomloppet med arbetskamraterna. Har inte haft några planer på att testa den och betala extra för den, eftersom den inte innehåller särskilt mycket mer protein än vanlig mjölk. 1 gram mer per 100 gram? Inte värt de extra kronorna.. Men nu, lika bra att testa! Och god var den verkligen!! Så den fick bli basen i morgonens gröt, fast jag annars aldrig kokar gröt på mjölk.
Piffade med lite kardemumma, hade på lite mer blåbär på toppen tillsammans med banan och hallon. Ett kokt ägg fanns i kylen = ägg med örtsalt på ett fat för mig. Extra starkt kaffe till det (råkade nog ta ½-1 mått för mycket när jag bryggde det..).


Dags för jobb 10-17, och sedan tvingar jag mig själv till en vilodag. Har visst blivit fyra pass denna vecka redan, av fyra möjliga dagar. Och denna helg kommer jag och gymmet faktiskt gå ihop med tiderna! Trevligt! Så jag lämnar hela träningsväskan hemma så jag inte får för mig något efter jobbet ikväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar