lördag 11 augusti 2012

Dagen efter-gym?

Inte ens en sen kväll med några glas vin och lite annat kunde stoppa mig från att ta mig till gymmet idag. Inte ens det fuktiga linnet som lyckats ligga intill gårdagens blöta handduk. Inte ens hunnit vara hemma sedan jag senast var på gymmet. Livet på landet minsann!


Har en snudd på makaber träningsvärk i rumpan idag. Det planerade benpasset igår förmiddag blev till ett påbörjat benpass i gymmet och sedan ett lunchpass med BodyPump. Och det märktes att det inte var igår jag var på ett sådant pass! Svetten rann så att jag knappt kunde hålla stången uppe under benlåten. Hade lassat på rätt bra dessutom och hade behövt hjälp för att få stången på plats. Med andra ord var det inte bara att lägga den ifrån sig och sänka vikterna heller nej.
Det var bara att ta ett knäböj i taget, andas och fokusera på stången på den hala ryggen. Och som sagt, det känns idag. Inte bara där, utan i övriga kroppen med.
Kan ha lite att göra med att jag sov på en soffa med...


Men, upp idag och på't igen bara! Är alltid lite kluven dagen efter, för jag mår i stort sett alltid som vilken annan dag som helst, inga spår av bakfylla mer än lite trötthet kanske. Men, jag vet ju att man kanske inte borde. Alla säger olika. Idag sa jag "fuck it, nu kör jag!". Och hörde en av de andra gymnissarna prata om att han också festat till det igår. Gymnisse 40+ alltså, riktigt biffig. Då kändes det mer okej.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar