tisdag 7 augusti 2012

Sjuk?

Verkligen inte min dag idag. Ni minns att jag sa hur svårt det var att ta sig ur sängen imorse? Well, dagen fortsatte i den andan. Efter lunchen var jag tvungen att knapra i mig en Ipren för att dämpa allt. Kände mig febrig och allmänt hängig. Kan inte avgöra om värken i kroppen är träningsvärk efter gårdagens helkroppsgenomkörare eller ledvärk och allmänt ont kring njurarna (som jag alltid får när jag blir sjuk). 
Fick lov att sätta mig i en lugn vrå på jobbet och slapp springa omkring som en dåre. Och jag lovade mig där och då att åka direkt hem efter jobbet. Hem till lagad mat och en soffa, filt och film. Sagt och gjort. Trots att jag vill iväg nu, för jag känner mig bra mycket bättre även utan värktablett. Jag lider lite, men vet samtidigt att det gör mig gott någonstans ändå. Kommer ändå dra till gymmet imorgon innan jobbet. Ja, om jag inte blir sjuk for real förstås. Vi håller alla tummar vi har för att det inte blir så!

Hur pass lätt ger du efter och stannar hemma när du är hängig? Eller, hur svårt har du att hålla dig ifrån gymmet och träningen när du verkligen borde?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar