måndag 20 augusti 2012

Måndag, nystart

Ny vecka, ny energi, nytt proteinpulver! Slutade jobb tidigt, svängde förbi Gymgrossisten och fick med mig en ny röd bunke hem - Scitec chocolate raspberry.
Redan hunnit testa och det får helt klart väl godkänt! Det smakade verkligen choklad! Och så något lite annat i botten, hallon! Fick åka ner en liten dos i kvällens keso/kesella-gegga med. Kan verkligen inte gå och lägga mig med minsta lilla sug i magen, då är det omöjligt att somna. Och så vaknar jag alldeles för tidigt och är vrålhungrig dessutom.

Dagens gympass började med seghet i kroppen, det märks att man inte varit hemma på en hel helg. Och så satt ju den där träningsvärken kvar från i helgen dessutom.. Rätt mör lite varstans. Men tvingade mig igenom 10 min på löpbandet, sen var det bara att tuta och köra! Hann ju komma innan rushen där vid fem-sex-sju... 
Biceps - axlar:
Bicepscurl i cable // hakdrag i cable, bamsecurls // axelpress med hantlar, omvända flyes, sittande bicepscurl mot knä, axellyft framåt + sidan, curls med "tricepsstång" (letade en evighet efter namnet på stången på Google, blir som hammercurl liksom, ni vet ;) ).

Fick vänta lite på fästena till den där "tricepsstången", så det blev lite hipp som happ där i mitten. Men det tog rätt bra i axlarna ändå. Det var mer biceps jag ville köra slut på idag ändå så!

Fick nybakta bullar på köpet! Det var inte igår man åt det!
Orkade dock inte hela. Rullade där ifrån ändå.


Att bli bjuden på käk på stan sedan var inte helt fel.Åt dock knappt en tiondel av vad som låg på tallriken när det kom in. Som ett Mount Everest med nudlar ungefär. Letade upp samtliga kyckling- och paprikabitar och prioriterade dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar