torsdag 2 augusti 2012

Mat = muskler

Är det nåt jag kan, då är det fan att äta! Och det märks att det behövs mat till denna kropp nu. I våras, i Sthlm, då blev det "riktig" mat en gång per dag oftast. Eller tja, typ sallad från cafét som ett mål (om jag jobbade, vilket jag oftast gjorde) och ibland bara äggröra/omelett som det andra målet. Jag tyckte jag byggde upp mig rätt bra på det med. Men nu ni! Senaste månaderna har jag faktiskt fått höra att jag blivit större, och mindre på samma gång. Tightare då troligtvis, förhoppningsvis. 
Maten nu då? Stadig frukost varje dag, alltid, oavsett vad. Matlåda till jobbet med mammas hemlagade godheter. En banan innan träning, en shake efter, hem efter jobb - hemlagad mat för andra gången den dagen. 
Eller så ligger träningen först, lunch (matlåda) innan jobbet/tidig rast, matlåda på kvällen.
Så alltid något på kvällen, typ kesella/keso/frukt. Eller som ikväll - hemmagjord "glass" (frysta bananbitar + mango + jordgubb, kesella lätt+vanilj) och finn crisp.

Förr var det nästan otänkbart att käka två omgångar mat på en dag. Okej, i skolan fanns det inte mycket till alternativ, men vad var det för "mat" då...
Nu käkar jag gladeligen två lådor med potatis och kött en dag. Går det att plocka till sig mer så gör jag det. (Allvarligt, ni skulle se vår familj vid matbordet. Plockplockplock. Uppläggningsfaten och skålarna är ofta rensade, fast myyycket var kvar när tallrikarna var tomma.)

Avslappnad

Spänd

Jag skakade när dessa bilder togs. Rätt slut.
Men lite ser ni väl åtminstone?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar