fredag 3 augusti 2012

Fixardag!

Okej, jag ångrar mig. Nog för att jag kan äta mat, men det jag äter bäst är nog ändå frukost.
Vaknar av att jag får sms, är svintrött men börjar ändå fundera på vad jag ska ordna för frukost. Det får mig till slut att gå ur sängen, vrålhungrig helt plötsligt. Och det bästa av allt? Jag har ingen som helst tid att passa idag! Ledig, på riktigt. Tar gymmet i eftermiddag när jag fått undan massa saker här hemma, sånt jag bara skjuter upp. En klädhög som flyttas mellan sängen, skrivbordet och fåtöljen utanför i hallen. Den ska sorteras/vikas/slängas i tvättkorgen/packas ner i kvällens väska. Det är nog dags att dammsuga upp de där dammråttorna i hörnen med. Men så blir det när man inte är hemma, så blir det helt enkelt på sommaren för min del! Eller, sommar och sommar vet jag inte.

Vad det än var är snart slut. Nu skiner plötsligt solen, himlen var grå när jag väcktes av smset. Jag som ska vara inne och fixa alla dessa tråkiga grejer. Har en hel lista att pricka av. Tur att man ska till Asien och slipper hetsa över att man ska bli brun. Det kommer.

Dagens topping på gröten:
Chiafrön, mosad banan, keso och kiwi.
Klippte ner några torkade aprikoser som fick koka med i förresten. Nomnom.
Finn crisp och te till.
Var helt svettig efteråt. Varm frukost och varm dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar