onsdag 1 augusti 2012

Då och nu?

Visst blev det ett bra pass på gymmet idag med, trots att natten inte bjöd på alltför mycket sömn.
Note to self: drick inte kaffe på kvällen igen. Men det är ju så gott...
Lagom med folk sådär, många så dags som håller sig till maskiner eller löpbanden. Semestertränare kan vi kalla dem, inte jätteinne i det hela. Skönt, för då får jag mer plats på de friare delarna av gymmet.

Har ett mission till mig själv att utföra den närmsta veckan. Tanken slog mig idag, mitt under de liggande benpressarna: Inom en vecka ska jag leta fram mitt gamla träningsprogram, det där färdigbyggda som finns att plocka från gymmets anslagstavla. Så ska jag göra varje övning, i varje maskin. Testa vikten jag tog då, testa vad jag kan ta nu. 
Det är inga stångcurls eller djupa knäböj vi snackar nu inte, way before that! Ett nybörjarprogram i maskinerna, som jobbar igenom hela kroppen varje gång. Minns inte när jag använde mig av det senast. Ett år sedan, kanske? Mer? Med andra ord: jag borde ta en hel del mer på de flesta övningarna. Återkommer med resultatet...


Idag då:
Knäböj, utfall på Bosu, höftdrag/benspark fram+bak i cable, draken, liggande benpress.
Darrade bra efteråt, även om det inte var världens tyngsta pass direkt. De tyckte jag gick med väldigt tunga steg i trappan på jobbet sen dock...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar