söndag 26 augusti 2012

Solenergi = bästa?

Tråkvädret försvann, solen anlände och min energi gick upp i topp!
Nog har det blivit några timmar framför datorn idag, men annat har också hunnits med. Har dammsugit nedervåningen, letat ut intressanta recept i olika tidningar och gjort upp förslag till en matlista för veckan. Själva ihopsättandet av matsedeln gjorde jag ihop med mor min, hon har bättre koll på veckans logistik med fotbollsträningar och liknande. Men jag lade grunden och hon slapp det ständiga problemet med "vad fan ska vi äta!?". Ständigt återkommande fråga, som ofta väcker frustration här hemma.
Problem upptäckt, problem löst.


När solen kom fram kom ju energin som sagt. Och efter att den supergoda lunchen hade smält så gav jag mig ut på en timmes pw med den sista podcasten av Philip och Svanberg i öronen! Ojojoj, vad jag nu insåg hur mycket jag saknat mina långpromenader! Öste i mig två stora glas vatten medan de avrundade poden och körde sen två tabataintervaller barfota i gräset. Första med airsquats // "fristående" jägarvila (bottenläge airsquats), den andra omgången med riktiga mountainclimbers och vila emellan.
Har insett att det jag kallat mounationclimbers så länge inte har varit i närheten.. Nåja, man lär så länge man lever!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar